باقی ماندن لکه بر روی ظروف در ماشین ظرفشویی ال‌ جی

ایجاد مشکل باقی ماندن لکه بر روی ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی برای بانوی خانه می ‌تواند بسیار ناراحت کننده باشد. به همین دلیل ما قصد داریم به علت ‌های رایج در بروز این اتفاق بپردازیم و به شما کمک کنیم تا خودتان این مشکل به وجود آمده را برطرف کنید. اما گاهی اوقات با توجه به همه تلاش‌ ها، نمی ‌توانید این ایراد را برطرف نمایید. بنابراین بهتر است با مرکز تعمیر لوازم خانگی ال جی در اصفهان، تعمیرات ال جی تماس گرفته و از آن‌ ها بخواهید شما را یاری دهند.

جهت ارتباط با مجموعه “تعمیرات ال جی” جهت ثبت درخواست خدمات سرویس های دوره ای و همچنین تمامی تعمیرات لوازم خانگی ال جی (ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، یخچال فریزر و یخچال ساید بای ساید) با شماره 09130108396 تماس حاصل فرمایید.

علت ماندن لکه بر روی ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی چیست؟

عوامل زیادی در بروز مشکل لکه بر روی ظروف در ماشین ظرفشویی ال‌ جی نقش دارند که در ادامه به بررسی آن ‌ها خواهیم پرداخت.

سختی آب مصرفی و وجود املاح معدنی بالا

سختی آب می ‌تواند یکی از دلایل مهم باقی ماندن لکه بر روی ظروف در ماشین ظرفشویی ال‌ جی باشد. سختی آب نیز به دلیل وجود املاحی مانند منیزیم و کلسیم بوده که بعد از خشک شدن ظروف، خود را به شکل لکه‌ در سطح ظروف نشان می ‌دهد.

راه‌ حل: کاربران برای رفع این مشکل می ‌توانند از سیستم ‌های نرم کننده آب ( Use of water softening systems) استفاده کنند. این دستگاه‌ ها به خوبی می ‌توانند مواد معدنی را در آب به شدت کاهش دهند.‌ به این صورت شما دیگر شاهد باقی ماندن لکه بر روی ظروف خود نخواهید شد.

نامناسب بودن مواد شوینده

استفاده از شوینده نامناسب می ‌تواند دلیل دیگری برای باقی ماندن لکه بر روی ظروف در ماشین ظرفشویی ال‌ جی باشد. زیرا تمام شوینده ‌ها قدرت کافی را ندارند تا بتوانند تمام ذرات را نابود کنند. از طرفی بعضی از مواد شوینده دارای عطر و اسانس ‌های هستند که ممکن است پسماند آن ‌ها باعث بروز این اتفاق شود.

علاوه بر این، مقدار مصرف شوینده نیز می‌ تواند عامل دیگری باشد. به این صورت که چنانچه مقدار بیش از حد مواد شوینده استفاده کنید، کف زیادی تولید کرده که بعد از آبکشی نیز به صورت کامل رفع نخواهد شد. از طرف دیگر، چنانچه مقدار کمی مواد شوینده بریزید، نمی‌ تواند چربی ‌ها را تجزیه کند و باز هم عاملی است برای باقی ماندن لکه‌ ها روی ظروف.

راه حل: بر طبق تجربه تکنسین‌ های تعمیر ماشین ظرفشویی LG در اصفهان مرکز تعمیرات ال‌ جی در چنین مواقعی باید هر چند وقت یکبار شوینده خود را تغییر داد. شما می ‌بایست از شوینده ‌ای استفاده نمایید که بتواند لکه‌ های سخت آب را به راحتی از بین ببرد. این شوینده باید سطح بالاتری از اسید سیتریک را داشته باشد تا بتواند با رسوبات مبارزه کند‌.

شور بودن آب مصرفی در ماشین ظرفشویی ال‌ جی

علت ماندن لکه بر روی ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی

شور بودن آب نیز ممکن است باعث باقی ماندن لکه روی ظروف شود. زیرا نمک یک ماده معدنی بوده که وقتی در مجاورت آب و صابون قرار می‌گیرد، مانند یک لکه روی سطوح می‌ چسبد.

راه حل: شما می ‌توانید از راه‌ حل‌ های خانگی برای برطرف کردن این موضوع استفاده کنید. اما بهتر بوده برای برطرف کردن مشکل پیش آمده به صورت اصولی از تعمیرکاران مرکز تعمیرات ال جی کمک بگیرید. تا این مسئله دیگر تکرار نشود. ولی ما روشی خانگی را نیز برایتان ذکر می ‌کنیم که می ‌تواند به صورت موقت از بروز این اتفاق جلوگیری کند.

استفاده از سرکه قبل آغاز فرایند شستشو بسیار کمک کننده است. به این صورت که یک فنجان سرکه سفید را در قفسه بالای ظرفشویی قرار داده تا به از بین بردن رسوبات معدنی کمک کند.

دمای پایین آب در ظرفشویی ال‌ جی

اگر دمای آب ماشین ظرفشویی پایین باشد، باعث تمیز شسته نشدن ظروف می ‌شود. زیرا آب با دمای پایین قدرت حل کردن چربی‌ ها و ذرات غذا را نداشته و خودشان را به صورت لکه بر روی ظروف نشان می ‌دهند.

راه حل: همیشه قبل از شروع فرایند شستشو، آب داغ را باز کرده تا از دمای آن اطمینان کسب نمایید و هر وقت به دمای مناسب رسید، ظرفشویی را به کار بیندازید. اگر تمام راه ‌ها را رفتید ولی باز هم نتیجه نگرفتید و شاهد باقی ماندن لکه بر روی ظروف در ماشین ظرفشویی ال‌ جی بودید، باید مشکل خود را با یک متخصص در میان بگذارید.

از این رو می ‌توانید از طریق شماره 09130108396 با مرکز تعمیرات ال جی تماس گرفته و از آن ‌ها بخواهید برای برطرف کردن این مشکل نیروهایشان را به محل اعزام کنند‌.

پرکردن بیش از حد ظرفشویی و چیدمان نامناسب ظروف

آخرین دلیلی که ممکن است باعث باقی ماندن لکه بر روی ظروف در ماشین ظرفشویی ال‌ جی شده باشد، چیدن ظروف به شکل نامناسب و همچنین قرار دادن تعداد زیادی ظروف به گونه ‌ای که درون ظرفشویی روی هم تلنبار شده‌ باشند، می ‌باشد. به این صورت مواد شوینده و آب نمی‌ تواند به خوبی بین ظروف جریان داشته باشد و در نتیجه ظرف‌ ها تمیز شسته نمی‌ شوند.

راه حل: کاربران می ‌بایست ظروف بزرگتر را در پشت قفسه پایینی قرار دهند به گونه‌ ای که دهانه آن ‌ها به سمت مرکز ظرفشویی باشد. همچنین دیگر ظروف مانند قاشق و چنگال را نیز در محل مناسب خود قرار دهند.

برای رفع مشکل باقی ماندن لکه بر روی ظروف در ماشین ظرفشویی ال‌ جی چه کار کنم؟

رفع مشکل باقی ماندن لکه بر روی ظروف در ماشین ظرفشویی ال‌ جی

ما تمام دلایلی که ممکن است باعث به وجود آمدن مشکل باقی ماندن لکه روی ظروف در ماشین ظرفشویی ال‌ جی شده باشند را توضیح دادیم. اگر با رعایت نکات گفته شده بازهم مشکل پابرجا بود، می ‌توانید از طریق راه‌ های ارتباطی ذکر شده در این صفحه با مرکز تعمیرات ال‌ جی تماس حاصل کنید.

هزینه برطرف کردن مشکل باقی ماندن لکه بر روی ظروف در ماشین ظرفشویی ال‌ جی چقدر است؟

تعیین هزینه نهایی مشکل باقی ماندن لکه بر روی ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی باید توسط یک تکنسین انجام شود. زیرا تعمیرکار بعد از عیب‌ یابی می‌ تواند تشخیص دهد کدام قطعه معیوب شده است. بنابراین مشتریان در ابتدا باید با مرکز تعمیرات ال‌ جی تماس گرفته و درخواست اعزام تعمیرکار را ثبت نمایند.

تعمیرکار این مرکز بعد از حضور در محل ابتدا به عیب ‌یابی قطعه پرداخته و سپس میزان دستمزد خود را بر طبق خرابی دستگاه به مشتری اعلام می ‌دارد. چنانچه صاحب ظرفشویی با مبلغ پیشنهادی موافقت کرد، سپس تکنسین کار تعمیر ماشین ظرفشویی ال‌ جی را شروع خواهد کرد.

سخن پایانی

ما خوب می ‌دانیم بروز این مشکل چقدر ممکن است روند زندگی شما را مختل کند‌ و تمام سعی خود را کردیم تا بتوانید این مسئله را حل نمایید. اگر به هر دلیلی نتوانستید مشکل را برطرف کنید یا دستگاه ایرادات دیگری دارد که حل کردنشان از توان شما خارج است، می ‌توانید برای برطرف کردن مشکل باقی ماندن لکه بر روی ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی با تعمیرات ال‌ جی با شماره 09130108396 تماس حاصل بفرمایید.

5/5 - (8 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *