تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی

تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی یکی از مشکلات رایجی است که ممکن بوده در این دستگاه اتفاق بیفتد. علت بروز آن می ‌تواند مختلف باشد. باید یک تکنسین در محل حاضر شود تا بتواند تشخیص دهد مشکل از کدام قطعه می ‌باشد. اما ما برای شما کاربران ظرفشویی ال جی، به بررسی علت‌ های رایج در بروز این اتفاق خواهیم پرداخت و آموزش‌ های لازم برای برطرف کردن این مشکل را نیز در اختیارتان می‌ گذاریم. خوشحال و خرسند می ‌شویم ما را تا انتها همراهی کنید.

جهت ارتباط با مجموعه “تعمیرات ال جی” جهت ثبت درخواست خدمات سرویس های دوره ای و همچنین تمامی تعمیرات لوازم خانگی ال جی (ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، یخچال فریزر و یخچال ساید بای ساید) با شماره 09130108396 تماس حاصل فرمایید.

برای رفع تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی به کجا باید مراجعه کنیم؟

گاهی اوقات کاربران خودشان می ‌توانند علت تمیز شسته نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی را بیابند و مشکل را برطرف کنند. اما در پاره ‌ای اوقات مشکل جدی بوده و باید از مرکز تعمیرات ال جی کمک بگیرند. این مرکز از متخصصین خبره و با تجربه‌ ای برخوردار است که توانایی دارند در کمترین زمان ممکن، مشکل دستگاه شما را بیابند و آن را برطرف نمایند. شما می‌ توانید از طریق شماره 09130108396 با این مرکز تماس گرفته و از آن ‌ها تقاضای کمک کنید.

علل رایج تمیز شسته نشدن ظروف در ماشین لباسشویی ال جی

از علت‌ های رایج تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی به موارد زیر می ‌توان اشاره کرد.

شیر ورودی آب ماشین ظرفشویی ال جی خراب شده است

به طور معمول آب مورد نیاز ظرفشویی از طریق شیر ورودی تامین می ‌شود. هرگاه ظرفیت داخل دستگاه به حد متناسب رسید، چرخه‌ شستشو درون ظرفشویی شروع می‌ گردد. اما اگر این دستگاه نتواند مقدار آب مورد نیاز خود را دریافت کند، ظرف‌ ها تمیز شسته نمی ‌شوند.‌

راه ‌حل

چنانچه شیر ورودی معیوب شده است، سعی نکنید خودتان آن را تعمیر نمایید. بهتر بوده از تکنسین‌ های مرکز تعمیرات ال جی ، متخصص تعمیرات ظرفشویی lg در اصفهان بخواهید آن را بررسی نمایند.

جایگذاری نامنظم ظروف، به گونه‌ ای که روی هم قرار دارند

جایگذاری نامنظم ظروف، به گونه‌ ای که روی هم قرار دارند

از دیگر دلایل رایج برای بروز این اتفاق قرارگیری نامنظم ظروف بر رو هم می ‌باشد. چنانچه بانوی خانه ظرف ‌ها را درون ظرفشویی ال جی روی هم تلنبار کند، می‌ تواند باعث شود تا ظرف ‌ها به خوبی شسته نشوند. همچنین اگر ظرف ‌های بزرگ را در طبقه بالا قرار دهید باعث می ‌شود تا با بازوی آبپاش تماس داشته باشد و اجازه ندهد این قطعه وظیفه‌ اش را به درستی انجام دهد.

راه‌ حل

از قرار گیری ظروف به گونه‌ ای که روی هم قرار گیرند خودداری کرده و مطمئن شوید بیشتر از مقدار مجاز، ظروف داخل دستگاه نگذاشته باشید. باید به مقدار کافی بین آن‌ ها فاصله وجود داشته باشد تا آب و مواد شوینده بتوانند در بین ظروف جریان داشته باشند.

اطمینان حاصل کرده که ظروف با نازل‌ ها تماس نداشته باشند. بعد از اینکه ظرف‌ ها را درون دستگاه گذاشتید به وسیله دست، بازوهای آب پاش را بچرخانید تا اطمینان حاصل کنید که با ظروف برخورد ندارند. برای بهتر شدن عملکرد شستشو، کارد و چنگال را در حالت ایستاده قرار داده و ظروف شیشه ‌ای را در قفسه بالا قرار دهید.

فیلتر ظرفشویی ال جی را تمیز کنید

در مدل ‌های قدیمی فیلترها به صورت خودکار ذرات چسبیده به ظروف را به قطعات کوچکتر تبدیل می‌ کردند و به همراه جریان آب به بیرون می‌ فرستادند اما بسیار پر سر و صدا بودند. در نمونه‌ های جدیدتر برای آنکه این دستگاه بدون سر و صدا فعالیت کند و مزاحمت صوتی ایجاد نکند، دیگر فیلتر به صورت خودکار فرایند خردکردن ذرات و چربی ‌های چسبیده به ظروف را انجام نمی ‌دهد.

تمام ذرات بزرگ به فیلتر چسبیده می ‌شوند و کاربر خود باید فرایند تمیزکاری فیلتر را هر چند وقت یکبار انجام دهد. اگر این اتفاق نیفتد در شستشوی بعدی، ذرات باقیمانده بر روی فیلتر ممکن است باعث تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی شوند.

راه‌ حل

سبد پایینی را بیرون کشیده و فیلتر را خارج نمایید. در برخی از مدل‌ ها باید فیلتر را در خلاف جهت عقربه‌ های ساعت چرخاند و به آرامی به سمت بالا کشید تا جدا شود. ذرات و آلودگی‌ ها را تمیز کرده و سپس در محل مناسب نصب نمایید.

لازم است تذکر دهیم نصب نادرست فیلتر باعث می‌ شود تا عمل جمع آوری آلودگی‌ ها صورت نگردد و عملکرد مناسب دستگاه مختل می ‌شود. پس برای سرویس کردن این دستگاه نیز می ‌توانید از متخصصین مرکز تعمیرات ال جی کمک بگیرید.

فضای داخلی ظرفشویی ال جی کثیف است

فضای داخلی ظرفشویی مکانی است که همه روز حجم گسترده ‌ای از ظروف کثیف درون آن قرار می‌ گیرد و تمام این آلودگی‌ ها به مرور بر روی بدنه و قطعات داخلی دستگاه ته نشین می ‌شود. چنانچه آلودگی ‌ها برطرف نشده باشد ممکن است سبب تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی شوند.

راه‌ حل

برای تمیز کردن ظرفشویی ال جی، قفسه‌ ها را از ماشین ظرفشویی خارج کنید. از محلول سرکه سفید استفاده نمایید. سه فنجان سرکه سفید را درون ظرف کوچکی ریخته و در پایین ظرفشویی قرار دهید.  سپس دستگاه را روشن کرده و اجازه دهید یک دور کامل فعالیت کند. می‌ توانید به صورت دستی نیز درون دستگاه را تمیز کنید. با استفاده از دستمال نرم و سرکه سفید تمام آلودگی‌ ها را پاک کنید.

بازوهای اسپری مسدود شده ‌اند

بازوهای اسپری ماشین ظرفشویی ال جی مسدود شده ‌اند

در فرایند شستشو ظروف توسط ظرفشویی LG، بازوهای آب پاشی تعبیه شده در این دستگاه می ‌بایست آب را بر روی ظروف اسپری نمایند تا عمل شستشو به درستی صورت گیرد. اما در بعضی اوقات سوراخ ‌های این بازوها به دلیل رسوبات و یا دلایل دیگر مسدود می‌ شوند و دیگر قادر نیستند وظایف خود را انجام دهند. آب را با فشار ناچیزی بر روی ظرف ‌ها اسپری می ‌کنند که سبب شده تا آن‌ ها به درستی شسته نشوند.

راه حل

قفسه ‌ها را خارج کرده تا به بازوهای آب پاش دسترسی داشته باشید. به طور معمول در قسمت کف ظرفشویی قرار دارند. پیچ آن‌ ها را باز کرده و نگاه کنید که آیا سوراخ‌ های آن مسدود شده‌ا ند یا خیر. برای تمیز کردن بازوها نیز می ‌توانید از یک مسواک نرم، آب گرم و کمی جوش شیرین استفاده نمایید. اگر مشاهده کردید که این بازوها به کلی معیوب شده‌ اند از تعمیرکاران مرکز تعمیرات ال جی بخواهید در محل حاضر شوند تا کار تعمیر و یا تعویض قطعه مورد نظر را برایتان انجام دهند.

وجود مشکل در مخزن مواد شوینده ظرفشویی LG

ممکن است دلیل دیگر تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی، معیوب شدن لولای درب مخزن مواد شوینده باشد. زیرا این قطعه نیز ممکن است دچار رسوب شده باشد که باید مورد بررسی قرار گیرد. چنانچه این قطعه معیوب شود بعد از قرارگیری قرص درون آن، نمی‌ تواند قرص را وارد چرخه شستشو کند و به اصطلاح درب مخزن باز نمی‌ شود تا وارد دستگاه شود.

راه‌ حل

به وسیله آب و کمی مواد شوینده رسوبات را از سطح فنر درب مخزن تمیز کنید. در این صورت باید درب باز شود. اگر درب مخزن شوینده بعد از تمیز کردن آن باز نشد احتمال دارد فنر شکسته شده باشد که حتما باید به مرکز تعمیرات ال جی خبر بدهید تا آن را برایتان تعویض نمایند.

دمای آب ظرفشویی ال جی را چک کنید

حتما یک بانوی خانه می ‌داند که آب گرم باعث بهتر شسته شدن ظروف می‌ شود. دمای مناسب برای آب ظرفشویی ال جی باید 50 درجه باشد. اگر به هر دلیل این میزان دما وجود نداشت می‌ تواند تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی را در پی داشته باشد. اگر ظرفشویی شما از سیستم شیر آب گرم برخوردار است چک‌ کنید که شیر باز باشد. ولی اگر خود دستگاه از سیستم آبگرمکن برخوردار بوده، ممکن است المنت‌ های گرمایشی آن خراب شده باشند.

راه حل

چنانچه شیر ورودی آب گرم بسته بود آن را باز نمایید، اگر معیوب بود باید تعویض گردد. در صورت خرابی در المنت‌ ها نیز باید برای تعمیر آن ‌ها اقدام نمایید. می‌ توانید از طریق شماره 09130108396 با تعمیرات ال جی تماس بگیرید.

مواد شوینده بی کیفیت + مقدار نادرست مواد شوینده

مواد شوینده باید بتوانند از آنزیم ‌های بسیار قوی برخوردار باشد تا بتواند لکه ‌ها و چربی ‌های سرسخت ظروف را پاک کند. اگر از یک محصول بی ‌کیفیت استفاده کنید می‌ تواند باعث تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی شود. همچنین اگر از مقدار بسیار زیاد یا کم از این مواد شوینده بریزید ممکن است سبب بروز این اتفاق باشد. چنانچه کم بریزید ظروف شسته نمی‌ شوند و اگر زیاد ریختید باعث باقی‌ ماندن مواد شوینده در سطح ظروف شده که در صورت بروز این اتفاق برای سلامتی اهالی خانه نیز مضر می‌ باشد.

راه حل

مواد شوینده را از یک برند معتبر انتخاب کنید و حتما تاریخ انقضای بسته را بخوانید. میزان مقدار مناسب مواد شوینده را در دفترچه راهنما مخصوص هر مدل را بیابید و بر طبق آن مواد شوینده بریزید.

دقت کنید فشار آب به اندازه کافی باشد

هزینه رفع مشکل تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی

ماشین ظرفشویی ال جی برای آن که بتواند ظروف را به درستی شستشو دهد نیاز به مقدار مناسبی از فشار آب دارد. اگر فشار به اندازه کافی نبود، ظروف به خوبی تمیز نمی‌ شوند و ممکن است ذرات غذا روی آن‌ ها باقی بماند.

راه حل

آب شهری را چک کنید و ببینید فشار مناسب را دارد یا خیر. شلنگ‌ ورودی آب و شیرآلات را نیز بررسی کنید. اگر بعد از بررسی متوجه شدید که مشکل از شیرآلات بود باید به تعمیرات ال جی اطلاع دهید تا لوله‌ های آب را چک کنند و رسوبات احتمالی را برطرف نمایند. گاهی نیز نیاز به تعویض شیر و اتصالات دستگاه می ‌باشد.

هزینه رفع مشکل تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی در مرکز تعمیرات ال جی چقدر است؟

هزینه رفع مشکل تمیز شسته نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی بستگی به موارد مختلفی نظیر نوع قطعه و قیمت آن در بازار دارد. همچنین تمامی هزینه ‌ها در مرکز تعمیرات ال جی بر طبق اتحادیه بوده و این مرکز سعی می ‌کند با توجه به اوضاع اقتصادی حاکم بر جامعه، از مشتریان خود کمترین هزینه لازم را دریافت کند و قیمتی منصفانه بر طبق خدمات ارائه شده طلب کند. برای اطلاع از قیمت‌ های به روز شده از طریق شماره 09130108396 با این مرکز تماس گرفته و ابهامات خود را برطرف نمایید.

کلام پایانی

تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی اگر برطرف نشود می ‌تواند به معضل بزرگی برای خانواده‌ ها تبدیل شود و بانوان مجبور شوند در طی روز ساعت ‌ها در کنار سینک ظرفشویی بایستند و ظروف را شستشو دهند. در صورت بروز این مشکل سریعا در رفع آن اقدام نمایید تا دستگاه دچار خرابی گسترده‌ تری نشود.

4.9/5 - (9 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *